fredag 10 juli 2009

Fredag...

känns som om vi fått gjort lite jobb här hemma idag, röjt lite på gården, målat huset och planterat om lite buskar, har tagit bort massa perenner, bestämt mig för att inte ha nån blombänk vid veranda staketet heller,,,bara massa jobb, så den rök idag.Sen har jag varit och lunchat med mina sötisar Evelina och Mia. Mia kom med en hel påse med saker som hon inte ville ha nå mer...ojoj, så glad jag blev...några av sakerna....denna söta trälåda.


Ljuspack, Sockerskål, vita träkrukor i 2 olika storlekar, resten kommer det bilder på imorgon...Tack än en gång Mia, dom kom till rätt hem=)











Vart bjudna på middag hos Ove och Marianne, sen när vi kom hem unna vi oss lite chokladpudding med grädde...mmm, man går nog upp ett och annat kilo under semester, men de e smällar man får ta.Imorgon ska jag och hämta resterande saker på fyndis, hoppas det blivit sålt lite mer nu, förde ju dit lite saker igår...
Nu till kvällsplock...Hadé

2 kommentarer:

  1. Dom passar inte in hos mig och jag fick inte sålt dom på fyndis så jag tänkte att i stället för att kasta dom så får du dom i stället =) dom passar bättre in hos dig än hos mig. Korgen som var längst ner i påsen började jag måla och fixa till men lessnade.. men lite färg kan du nog kasta på den så blir den nog bättre ;) annars så kan råttorna på soptippen behöva en ny säng ;) fniss. Tack för sällskapet igår, det var trevligt =) Är så sugen på att fara på Expert och köpa mig en sånn däringa vit lampa, ska måla fötterna jag köpte på lions också vita (dom som jag har i köket) och köpa en ny skärm som kan passa fint mot vintern. Nu i sommar får dom rutiga rosa vara kvar.
    Nepp..nu dax för frukost..
    Hej svejs =)

    SvaraRadera
  2. lampfötterna inte bara föttrena =) men jag tror man fattar ändå ;)

    SvaraRadera