lördag 17 mars 2012

 idag var det min sista lördag på jobbet, nu återstår bara 1 vecka....hade sån värk uppifrån på magen idag, som om den fastnat med fötterna i revbenen...kunde inte böja mig alls och när jag skulle hem höll jag knappt på att kunna stänga bildörren...värkte  så när jag satt och skulle köra...man blir nästan rädd när man känner sånna smärtor, varje gång tänker jag att det är dags nu...
blev vila 1 timme när jag kom hem , så efter det har det blivit bättre....
Imorgon om vädret tillåter blir det skoterfärd och fiske ner på isen...
Nu blir det en sväng till mamma och pappa, gjort en tårta som måste ätas upp, sen om ork finns så ska jag färga håret, nu ska det röda bort och i med brunt...
hadé

3 kommentarer:

  1. Komiskt ! Jag har tänkt precis samma sak ;P bort med det röda och färga d brunt. Det e min naturliga hårförg. E så bökigt med rött att man måste färg d så ofta osv. Ja nu är d nära för dig :D kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt det är när man får nys om nya bloggar.Din var jättefin.;)Ha en fin vecka.Kram ulrika

    SvaraRadera
  3. Jobbigt med en sådan smärta. Hoppas att du mår bättre nu. Så fina bilder du visar.

    Ja du gumman... det här med receptet på soppan. Jag bara pluppar i när jag lagar mat. Jag följer aldrig något recept.

    Men i soppan har jag i alla fall först i vatten, ca. en halv liter... som jag kokar fisken i tillsammans med en grönsaksbuljongtärning.

    Sedan har jag i de grönsaker jag vill ha, framför allt gul lök. Hacka en färsk röd chili i småbitar, salt och peppar och lite fiskkrydda. Lite hackad dill också(färsk).
    Sedan har jag i kokosmjölk (så mycket som jag själv vill) och kokar upp allt ett tag. Lite grädde eller creme fraiche mot slutet brukar jag ha i.:-)
    Den här gången hade jag även i lite krossade tomater. Gott!
    Kram Stina

    SvaraRadera